Zoals in de eerste clubtrial van dit jaar vermeld zal het komende jaar trial no-stop gereden worden. Onderstaand filmpje van de FIM geeft een goed beeld van de nieuwe regels en waar je op moet letten.
Onderstaand de belangrijkste “wijzigingen” opgesomd.
* bij ONK en NKJeugd hebben alle triallisten en minders een nr op motor of hesje !
* ieder nonstop heeft op kritische punten een 2e lint gang naast nonstoplint waarin alleen triallisten en minders en PR-mensen mogen staan
* bij inrijden nonstop accepteert de triallist de toestand van de nonstop
* in nonstop worden met pijlen POORTJES gemaakt; iedere triallist rijd ALLEEN zijn eigen kleurpoortjes
(muv de witte spoor triallisten!)
* triallist mag alleen 1e ronde nonstop verkennen
* minder (met helm, laarzen etc gekleed) mag NIET in nonstop;
uitzondering als hij dit aan controleur vraagt bij onveilige situatie (minder mag ook een andere triallist zijn)
* als triallist een 5 scoort mag controleur de triallist met fluitsignaal uit de nonstop sturen (m.u.v. 1e ronde !)
* als door triallen de nonstop RADICAAL wordt veranderd meot controleur/organisator de nonstop in orginele staat terugbrengen
* triallist mag nonstop NIET verbouwen (spoortje trappen); minder mag dit ook niet !
* tijdens rijden nonstop mag er GEEN ANDERE triallist in nonstop staan
* stilstand = 5 strafpunten ; achetruitgang is 5 strafpunten
* spoor met VOOR en ACHTERWIEL kruisen = 5 strafpunten
(dus alleen voorwielspoor kruisen is toegestaan !)
* pijl overrijden = 5 strafunten
* paal met pijl schuin rijden – 5 strafpunten
* voet”sleepfout”is 3 strafpunten
* controleur en knippers zijn NONSTOP-OFFICIALS en moeten
– continu behaalde strafpunten duidelijk laten zien
– fluiten bij 5 strafpunten
– foutieve hokje “aantal strafpunten” geheel wegknippen, bij foutief knippen ’t juiste hokje 1* inknippen
– bij onrespectvol benaderen mag controleur rijder of minder ’n GELE KAART geven;
dit zijn 5 extra strafpunten door binnen 1u geinformeerde wedstrijdleider bij einduitslag gegeven!
* bij twijfel VOORDEEL RIJDER !
* CONSEQUENT VOOR ALLE TRIALLISTEN CONTROLEREN IS ALTIJD HET BELANGRIJKST !
Klik hier voor het reglement van de KNMV