Trial Non stop

Zoals in de eerste clubtrial van dit jaar vermeld zal het komende jaar trial no-stop gereden worden. Onderstaand filmpje van de FIM geeft een goed beeld van de nieuwe regels en waar je op moet letten.

 

 

Onderstaand de belangrijkste “wijzigingen” opgesomd.

* bij ONK en NKJeugd hebben alle triallisten en minders een nr op motor of hesje !

* ieder nonstop heeft op kritische punten een 2e lint gang naast nonstoplint waarin alleen triallisten en minders en PR-mensen mogen staan

* bij inrijden nonstop accepteert de triallist de toestand van de nonstop

* in nonstop worden met pijlen POORTJES gemaakt; iedere triallist rijd ALLEEN zijn eigen kleurpoortjes

(muv de witte spoor triallisten!)

* triallist mag alleen 1e ronde nonstop verkennen

* minder (met helm, laarzen etc gekleed) mag NIET in nonstop;

uitzondering als hij dit aan controleur vraagt bij onveilige situatie (minder mag ook een andere triallist zijn)

* als triallist een 5 scoort mag controleur de triallist met fluitsignaal uit de nonstop sturen    (m.u.v. 1e ronde !)

* als door triallen de nonstop RADICAAL wordt veranderd meot controleur/organisator de nonstop in orginele staat terugbrengen

* triallist mag nonstop NIET verbouwen (spoortje trappen); minder mag dit ook niet !

* tijdens rijden nonstop mag er GEEN ANDERE triallist in nonstop staan

* stilstand = 5 strafpunten ; achetruitgang is 5 strafpunten

* spoor met VOOR  en ACHTERWIEL kruisen = 5 strafpunten

(dus alleen voorwielspoor kruisen is toegestaan !)

* pijl overrijden = 5 strafunten

* paal met pijl schuin rijden – 5 strafpunten

* voet”sleepfout”is 3 strafpunten

* controleur en knippers zijn NONSTOP-OFFICIALS en moeten

– continu behaalde strafpunten duidelijk laten zien

– fluiten bij 5 strafpunten

– foutieve hokje “aantal strafpunten” geheel wegknippen, bij foutief knippen ’t juiste hokje 1* inknippen

– bij onrespectvol benaderen mag controleur rijder of minder ’n GELE KAART geven;

dit zijn 5 extra strafpunten door binnen 1u geinformeerde wedstrijdleider bij einduitslag gegeven!

* bij twijfel VOORDEEL RIJDER !

* CONSEQUENT VOOR ALLE TRIALLISTEN CONTROLEREN IS ALTIJD HET BELANGRIJKST !

 

Klik hier voor het reglement van de KNMV